söndag 31 maj 2015

Dalarullen 2015...

...där Sömskar segrade och Byström vann herrklassen.

För min egen del blev det ett bra kvitto på att kroppen fungerar igen men lite materialstrul försämrade resultatet några minuter. Regn och 6 plusgrader var väl inte det mest tilltalande vårvädret men det kändes ändå inspirerande att komma till start.

Jag rullade iväg från oss oseedade långt bak i fältet och hade en bra position in i backen mot Skuggarvet och tänkte bara försöka hänga med så bra som jag orkade. Det funkade bra. Tappade väl täten i mitten av backen men hamnade i en bra andragrupp med bland annat Adam Steen och Ronny Wedin. Det var lite jobbigt att gå med benen så hårt i branten i Skuggarvet men med bra rull och tryck i stakningen på platten så kunde jag göra en del dragjobb på första varvet. Tycker att farten var god och vi tappade inte allt för mycket på täten.

På andra varvet fick jag pressa benen hårt i första långa backen och på lite stumma ben vinglade jag i diagonalen i nästa brant och fick stå i Skuggarvet några minuter och byta spets. Blev lite kallt. Tappade ju klungan samt några till och startade igen när Linn Sömskar kom ikapp. Väntade in henne men det gick lite sakta i stakningen då. Körde ikapp två åkare och försökte pressa så hårt jag kunde men det blev lite kallt i regn och motvind. Sen började höger rem gå sönder...

...Kanske borde kolla materialet före tävlingen? Fick sällskap av Sömskar igen sista kilometerna till mål och var väl ganska missnöjd efter målgång. Fast det viktiga var ju att kroppen funkade bra och att det finns något att bygga vidare från. Senast jag kände att jag fick ut nån effekt var nog på Axa Skimaraton i slutet av december. I morgon kör jag lite klassiskt för att lära mig att inte slå av spetsar och sen blir det väl nån slags löpning. Ny månad så då får man träna ordentligt igen!

Resultat finns här.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar