lördag 30 maj 2015

Falun

På plats i Falun. Löpintervaller med Niclas igår kväll runt Stångtjärn. Han har smala ben och kan springa snabbt, eller snabbare än mig i alla fall. Så det blev bra draghjälp i 10x2 minuter, efter det 5x1 minut för mig. Jättebra träning och jättefort för mig. Tappade lite på slutet på Niclas o var ganska stum på dom sista jag körde. Tror att jag kan bli en bättre löpare av detta och vissa påstår att det är bra träning för en skidåkare, så...

Idag blev det skate med Niclas runt Lugnet. Provade Elpex Composite Skate som Huselius Skidsport hade där som test ex. Blev en trevlig tur som förhoppningsvis mjukade upp musklerna sedan gårdagens löpning. Hann även med några impulser på slutet också där det kändes som all gårdagens syra fanns kvar, men det blir nog bra i morgon. Då är det säsongens första riktiga tävling, Dalarullen. Ska bli kul trots att jag tänkte lägga av, det går ju inte så bra med den delen som ni förstår. Dessutom fick jag en lyckoklapp på mitt huvud av Linus idag så det kan ju inte bli bättre.

På måndag och tisdag fortsätter träningen här uppe med löpning, det ska ju som sagt vara bra för en skidåkare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar