onsdag 1 mars 2017

Halvvasan 2017

Så jag åkte Halvvasan igår. Ett till lopp i kroppen, igen med dålig känsla.

Tyvärr höll väl inte arrangemanget riktigt klassen, det är trots allt många åkare som vill prestera även på Halvvasan. Och att åka i några centimeter blöt nysnö gjorde upplevelsen något trång.

För min egen del var jag med lite längre fram i början men kände att varken kropp eller skidor var så pigga. När det dessutom gick svintungt så var det bäst att inte ligga först i spåret. Så fram till Hökberg gestaltade sig tävlingen så att fältet drogs upp uppför och trycktes ihop utför. Jag kände mig ändå ganska stark uppför och det är ju alltid trevligt. Efter Hökberg var tätklungan mindre även om vi ärligt talat inte drog ifrån så mycket. Först när Hedbys ryckte strax för Eldris var spåren lite mer lättåkta.

Själv hade jag det tungt sista milen och orkade inte alls bra i plattstakningen. Antar att det hänger på att jag har för få tävlingar i kroppen. Bra att vila till Vasan nu och se hur det går. På fredag far vi upp för skidtester och andra förberedelser.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar