lördag 25 februari 2017

Skateintervaller

Jag har varit väldigt trött i musklerna sedan Bessemerloppet men inte speciellt sliten i övrigt. Trötta muskler är ju inte så märkligt efter hård stakning men inget man vill ha med sig in i Vasaloppet. Men det handlar också om både dålig form och bristande tävlingsvana. Så jag måste ju träna för att förbättra formen.

Planen är att åka Halv Vasan på tisdag både för att få träna men också få ett bättre lopp i kropp och huvud. Så den här veckan har gått åt till att återhämta mig och träna hårt utan att belasta överkroppen allt för mycket. Det har blivit skateintervaller således. Visst är vårt konstsnöspår i Avesta bra men hur man än försöker med klassiska intervaller så blir det inte så mycket benarbete.

På första intervallpasset, två block 70/20, var benen svinstumma. Ett tydligt tecken på dålig form för mig när benen svarar så. Fick väl bra träning ändå. Dagens pass blev 3x10min och lite bättre känsla, skönt det och bra träning. Förhoppningsvis blir formen bättre utan att det sliter för mycket. Nu väntar vila inför Halv Vasan.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar