torsdag 11 januari 2018

Bra träning

Har avverkat ett tretimmarspass på konstsnön i Avesta ikväll. The usual suspects var på plats och jag stakade med dom i drygt två timmar samtidigt som jag testade lite olika skidor. Ganska lätt före på det lite korta spåret (men snart längre!) så det var inte allt för jobbigt. Som den långloppsåkare man är avslutade jag passet med två 10-minutersblock 15/15 stakning för att jobba på snabbheten. Jättebra träning verkligen!

Träningen har annars gått väldigt bra och med den träning och tävlingsvana som följer av flera tävlingar framöver ska formen bli bättre. Då snötillgången hemma inte bjuder på några längre backar har jag mellan allt annat man har för sig hunnit träna bra och hårt i Falun några dagar senaste månaden. Som i tisdags. Ett märkligt pass kan man tycka men det finns ju flera vägar framåt. Började med 1.40h klassiskt med intervaller uppför 10km spåret i två varv. Bytte till skate och mötte även upp Niclas och smög in några skateintervaller uppför också. Förmodligen mitt livs första skiathlonpass. Säkerligen utvecklande men inget jag avser tävla i.

Till helgen har jag tyvärr inget långlopp men hoppas tävla i skate i Storvreta på söndag. Säkert utvecklande det också.

Fint på Lugnet!
//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar