onsdag 24 januari 2018

Onsdagsintervaller

Igår käll var jag lite tveksam trots allt. Fortsatt seg i kroppen. Tränade klassiska intervaller på tisdagen som blev den sista dagen med fint kallföre på engelbrektsspåret. Självklart regnade det när jag kom ut från jobbet på eftermiddagen också. Men jag skatade iväg på mina skidor och väntade in träningsledare Wedin. Medan The Usual Suspects dök upp så förklarade han upplägget som var 1, 2, 3, 3, 2, 1 minut och ett avslutande block med 60 och 30 sekunders intervaller stakning. 1 decimeter blöt nysnö och knappt någon som åkt skate före mig...

...Så jag fick slita. Uppför gick det ju bra men utför var det helt omöjligt att hänga med. På det avslutande blocket med korta intervaller fick jag som benåkare hålla reda på tiden. Det blev något av det mest plågsamma den här vintern och kroppen svarade faktiskt rätt bra. Har således bockat av ännu ett skatintervallpass i blöt nysnö! Man vänjer sig.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar