söndag 14 januari 2018

Träning i Norberg och tävling i Storvreta

Träningen har fortsatt den här veckan. Avverkade 55 minuter A3-stakning uppför i fredags i Håbergsbacken på Engelbrektsspåret. Norberg är tydligen ett sånt där ställe där snön stannar kvar den här vinter. Trevligt att kunna åka i lite kuperad terräng på hemmaplan! Var väl inte pigg men hade inte heller någon tanke på att köra fullständigt slut på mig. Tänker att den här träningen blir bra inför Birken.

Jag får ibland frågan om Norberg fortfarande existerar, jag låter den vara obsvarad för tillfället. Engelbrektsspåret existerar dock i högsta grad!
Idag var jag i Storvreta och tävlade i 10 kilometer skate med gemensam start på en platt, platt (men fin) bana. Var väl inte så pigg men en bit in på första varvet hamnade jag i täten och drog ganska hårt utan att kunna gå ifrån under 4 varv. Sen gjorde Peter Thunvall ett maxryck som jag inte riktigt kunde hänga med i.

Han fick sällskap av en för mig okänd Nils Ohlsén och jag jagade några sekunder bakom. Det blev 3 riktigt hårda avslutande varv. Tyvärr tappade jag nån sekund hela tiden och när det var lugnt bakåt så gled jag lugnt över upploppet. Var väl sliten av all träning i veckan men Thunvall är ju stark i skate så det var inte så tokigt. Träningsmässigt blev det bra också. Fin tävling helt enkelt!

Ett av dagen pris, fin riller från Skimateria. Alltid kul med tävlingar som har relevanta priser. Hur kul är det då att testa så mycket material som jag gör? Det nöjet går ärligt talat upp och ner...
 //Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar