söndag 21 januari 2018

Moraloppet 2018

Det blev ett tufft lopp igår.

Jag hade genomfört stakintervaller i onsdags som kändes riktigt bra samt inte tränat så mycket tidigare under veckan så jag utgick från att det fanns bra form i kroppen. Det kändes väl inget speciellt på uppvärmningen, är ju lite platt vid starten och räknade med att komma igång när vi väl startat. Hittade bra skidor som för dagen var vallade med Skigo C105 + C55/99.

Många bra åkare så det blev en stor tätgrupp efter någon kilometer och jag sladdade väl längst bak. Det var nog ganska hög fart men jag fick liksom inget gratis. I backarna upp mot Vasslan och vasaloppsspåret orkade jag helt enkelt inte följa med dom vanliga åkarna. Fick ju självklart sällskap hela tiden men blev också ifrånåkt och var fruktansvärt trött i överkroppen. Lyckades ändå pressa mig så det blev en riktigt obehaglig upplevelse.

Efter Oxberg tappade jag inte så mycket längre och efter Goppshus jagade jag bakom en grupp med Thomas Strid och Ronnie Löf. Sista platta biten från Hökberg brukar ju vara en fördel för mig men när jag försökte höja farten så blev kroppen bara tokstum. Tack vare bra sällskap kunde vi ändå plocka bra många åkare in till mål och avsluta hyfsat.

Svårt att veta vad orsaken var, är varken sjuk eller riktigt bra så här dagen efter. Så det blir vila några dagar för att se vad som händer.

//Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar