söndag 28 januari 2018

Norrbärke Skimaraton 2018

Det blev ännu en tung tävling men kanske är kroppen bättre än under Moraloppet trots allt. Jag ägnat senaste veckan åt att inte träna stakning. Inte bara för att jag var så seg i armarna under Moraloppet utan också för att jag tror det är ett smart avbrott mitt i säsongen, för mig alltså. Det var hur som helst bra för dagens tävling.

Vi fick åka 8 varv på en 5 kilometersrunda med (självklart!) fuktig nysnö, ganska kuperat med ungefär 700 meter klättring totalt, i fuktig nysnö alltså...

Startade bra men redan på första varvet blev det tokkörning i största backen och jag orkade inte hela vägen upp i riktigt hög fart. Kämpade in till första varvning och hade sen draghjälp och sällskap av Jacke Söderqvist resten av loppet. Det blev till att kämpa! Vi gjorde väl ett okej lopp, åkte ifatt och om några åkare och slutade fyra och femma. Även om jag inte är nöjd med prestationen så är jag glad att armarna var frächare efter lite vila och att få köra ett så pass tufft race. Motionärerna såg ärligt inte ut att ha så kul, men nysnö är den här vinterns tillstånd!

Nu blir det vila och sen förhoppningsvis tävlande i Sundsvall nästa helg.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar