lördag 11 februari 2012

Orsa-Grönklitt Skimaraton 2012

Helvete, helvete, helvete! Stel i nacken, ingen langning, folk som lägger sig i starten (oavsiktligt får man antaga), dåligt tryck i kroppen och halvbra glid.

Körde nog slut på kroppen lite under DM-tävlingarna, åkte på fäste idag och även om jag kunde klättra så var det inget bra tryck i benen, å andra sidan så går stakningen lite fortare här. Allmänt slö kropp och riktigt hög fart i täten, varför får jag aldrig åka ett lugnt och behagligt långlopp? Vann i alla fall en spurt som mina tyska kompisar var imponerade av.

Nu: vallning åt kusin som åker Engelbrektsloppet i morgon. Jag står efter spåret och hjälper andra åkare i morgon samt försöker att inte bli sjuk.

Resultaten hittar ni på www.orsask.se

//Stefan

1 kommentar:

  1. Det var ett riktigt bra resultat om det kändes och gick så illa! Du var ju bara några få minuter efter din normala kapacitet i år. Du visar upp en imponerande jämnhet måste jag säga, tvärtemot tidigare säsonger!

    Själv är jag också väldigt jämn i år, däckad i soffan för tredje gången på fyra veckor nu. :(

    /Niclas

    SvaraRadera