måndag 27 februari 2012

Tjejvasa + Träning

Tillsammans med Niclas så hjälpte jag Emelie och Daniela med langning och vallning. Allt fungerade bra även om dom av olika anledningar åkte en bit under sin kapacitet. Ganska snabbt före. Mitt val av vallning blev Skigo C22 på glidet och Swix KR50 som fäste, funkade utmärkt. Lite högre klass på toppen av startfältet men fram för allt en större bredd av tävlingsåkare gör att en topp 100 placering börjar bli en ganska bra prestation. Hoppas utvecklingen fortsätter åt det hållet. Imponerande åkning av Susanne och Sofia i täten även om jag inte såg så mycket av det.

På eftermiddagen körde jag och Niclas en egen Tjejvasa. 1.25h i A2 stakade jag och stannade en kilometer från mål då dom allra sista åkarna fortfarande var på upploppet. Kändes bra i kroppen även om jag behöver vila lite mera. Niclas som är på väg tillbaka efter en förkylning hade något högre puls än mig och var ganska seg mot slutet. Söndagen ägnades åt träning på Lugnet i solsken. Två timmar klassiskt och en sista test i form av stakning uppför mördarbacken en gång. Kändes ok så nu blir det vila och lätt tränng fram mot söndagen.

Nu väntar vallning och genomgång av materialet innan det på onsdag är avfärd till Strömsbergs stuga i Berga By. Där har vi för övrigt 2 platser över för den som behöver boende inför Vasaloppet. Lämna en kommentar om ni är intresserade.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar