söndag 22 juli 2012

Avslutat Åreläger

Mina ben kändes ganska okej när vi i fredags skulle skata stigningen från älven i Undersåker men med tanke på träningen dagarna före så utgick jag ifrån att det kunde bli segt. 3-minutare var det sagt och jag agerade lok åt Niclas i början. Kändes som på uppvärmningen ganska bra och paddlingen i ett brant parti på andra intervallen var trevlig även om inte pulsen ökade sådär snabbt. På tredje intervallen höjde Niclas farten och där protesterade mina ben. Orkade sedan hänga honom hyfsat två till innan jag avslutade med fem 2-minutare. Ganska bra ändå och kul att skata. Våra två teamkamrater körde också hårt i backen, Daniela stakade och Emelie intrevallade i klassisk stil.

Fredagen fortsatte för min del med löpning från Vålådalen upp till Ottfjället, där jag sprang upp på fel topp först. Förutom regn, hagel och blåst så var det en fin löpterräng. Kanske var det lite i överkant med ett femte löppass för en sliten kropp men samtidigt så var det bra mycket roligare att löpa där än hemma. Kvällen avslutades med frågesport där jag igen hade en viss framgång. Återstod gjorde bara ett rullpass på tre timmar tidigt på lördagen som bestod av stakning och klassiskt en vända uppför Ullådalsbacken innan hemfärd. Nu väntar någon form av vila.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar