torsdag 12 juli 2012

Löpintervaller som återhämtning

Dom där 8 timmarna på cykeln har gjort träningen lite marig då jag behöver röra lite på mig för att mjuka upp benen och samtidigt skapa lite överskott för att orka 27 till 30 timmar i Åre. I tisdags försökte jag springa en stund, hade en tanke på att ligga i A2 en bit, det var bara att glömma. Inte så att det gjorde ont på något sätt men låren var bara stela. Styrketräning medförde dock inga problem annat än att man är lite stel i ryggen efter att ha positionerat sig på cykeln länge.

Igår cyklade jag ett "lätt" A2 pass på 1.40h + nervärmning, om det var bra för benen vet jag inte men det var genomförbart. Avslutade med att lyfta vikter. Så var jag framme vi dagen löpintervaller. Fullt genomförbart. Inte så hög puls och dåligt klipp i löpsteget men träning blev det i 25 minuter, tänkte sedan på att spara benen till helgen. Rullade på tävlingshjul efteråt. Planerar att vara utvilad klockan 10 på lördag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar