onsdag 4 juli 2012

Näsrull pågång

Nästa lördag, 14/7 går Näsrullen utanför Avesta och där bör ni vara om ni gillar rullskidåkning, småkuperad bana (med dalamått) och en oerhört pittoreskt (det är ju trots allt i Dalana banan går). Tävlingen tycks bli en kamp mellan lokalbefolkningen och 08:or, kanske kan en och annan upplänning lägga sig i också (jag räknar mig i det här fallet till lokalbefolkningen trots att jag inte är från Dalarna, vi har dock en dialektal gemenskap samt att mina cykelrundor passerar By och Folkärna) Vi får se om jag kan ge Strömsberg lite mera ära och berömmelse. Stakintervallerna på tävlingsrullskidorna igår var bara ok, men jag har tränat hårt i snart två veckor så det är i fas.

Hoppas på några damer också i tävlingen så kanske vi får en sådan klass till nästa år.

Nu ska jag fundera på popkulturella kroppsideal/könsroller och Onewayreklam, återkommer med det.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar