lördag 7 juli 2012

Engelbrektslöp + långpass

Så första löptävlingen i år. 5 kilometer i "centrala" Norberg. Lite mindre än 20 minuter efter starten passerade jag mållinjen. Tog det försiktigt i början och jobbade väl ganska bra resten av loppet, benen vill helt enkelt inte mera. Dock ganska pigg efteråt och rimligt hög puls så det finns mera att ta av och det blev bra träning.

Tidigare i veckan pratade Rembo-Nicklas med mig att cykla Vättern nästa år. Klungan som Nicklas åker med hade blivit avstängd (!) efter att en åkare liftat (!), det låter sjukt på många sätt, så nu var det tydligen ny klungjakt. Om det blir någon tur runt Vättern återstår att se, men idag tog jag tag i det årliga långpasset på cykeln. Valde i år att trycka på lite hela tiden bara för att testa hur en sådan lång tur känns. Efter 8 timmar i sadeln och 25 mil var jag klar och hård A1 intensitet (även om inte pulsen är så jättehög på slutet) var helt överkommligt. 4 flaskor Vitargo, 2 geler och en liter cola hjälpte lite också. Dom där 30 milen känns ju inte så svåra men säkert plågsamma. Jag antar att det blir någon slags vila nu...

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar