torsdag 19 januari 2012

Olympiatoppen

Så har jag för första gången i mitt 33-åriga liv surfat runt på norska Olympiatoppen. Rekommenderas! Jag försöker i alla fall ta det här med träning seriöst, så även bålstyrka. Jag har dock inte funnit något om hur skogsarbete i form av att släpa massaved halva dagarna påverkar bålstyrkan. Har dock en känsla av att det är bra.

Jag blir lite inspirerad att påbörja studier i en mera fysiologisk inriktning trots att jag är samhällsvetare. Blir nog lite litteratur i ämnet i alla fall om jag kan hitta något skrivet på ett riktigt torrt akademiskt språk, jag står verkligen inte ut med dom klichéer som staplas i träningslitteratur riktad till allmänheten.

Norge hade för övrigt 2,7% arbetslöshet senast jag såg en siffra. Bra land det där.

//Stefan...

...som lyssnar på Rammstein

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar