måndag 12 november 2012

Brux dag 2

Jag har varit ganska upptagen med att köra runt gröna skidåkare samt att leta efter en stulen matkasse (orsak Hugo), men, där i mellan har jag tränat lite. Klassiskt med perfekta ruggskidor igår kväll i 0-gradigt snöfall. Stakrace uppför Kläppenvägen med Ronny och Niclas, norbergsåkaren körde ifrån oss vi uppvisade en ordentligt dålig form. Inget hårt pass sedan Torsby förklarar väl en hel del, tyvärr vet man ju inte om det vänder. Dagens eftermiddags pass bestod av skate upp på Kläppen då Niclas och jag åkte väldigt lugnt på mjuk nysnö.

Brux visar sig från sin fina sida för tillfället och miljön är så inspirerande som den kan bli. Den förre vasaloppsvinnaren Blomqvist gled fram i spåret tokleende som vanligt, blir man så om man bor här? Det är som vanligt ett stort berg mitt i Funäs, känns både förvirrande och avundsvärt. Åkarna som satsar på landslagsplatser tycks ta det ganska lugnt nu och testar mest skidor, jag är inte direkt avundsjuk på dom som ska vara i form i mitten av november. Tävla ska jag ändå göra på fredag, 10 kilometer klassiskt, om kroppen vill. Kvällen fortsätter med chokladpudding och grädde tillsammans med mina gröna kamrater och förmodligen någon ytterst intellektuell diskussion med socialantropologen Hugo, förmodligen namedroppande av genusvetare, politiskt korrekta som vi är.

Det var allt för nu.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar