torsdag 15 november 2012

Brux dag 5

Långpass på 4.20h i solsken och kallföre på Kläppen för några dagar sedan, sjukt fint, även piggare efteråt.

Igår, skateintervaller med konditionsmonstret Hugo Hultqvist och Niclas. Dom om första rundorna på elljusspåret så åkte jag faktiskt ifrån mina träningskamrater lite samtidigt som jag presterade en bländande, eller i alla fall ok teknik. Det intressanta var dock 3-minuterna uppför Kläppenvägen. Konditionsmonstret fick självklart göra dragjobbet och jag hängde med så lätt som det kan gå. Oväntat och roligt. Hugo siktar självklart på Fjälltoppsloppet samt alla skatetävlingar i Uppland, en intressant combo. Eftermiddagen ägnades åt att staka, staka, staka i 2.40h, ganska pigg.

Idag tröttare och bara 2 timmar skidåkning i samband med skidtester och vallatester. I morgon tävlingspremiär på 10 kilometer klassisk skidåkning. 3 upplänningar till start, förutom mig själv. Janne Mattsson, vår stora uppländska stjärna ser tävlingarna som en del av träningen inför säsongen och hade inga större krav på sig själv. Erik Ohlström, stjärnskottet från SM 5-milen i våras träffade jag lite kort på stadion idag och han har i alla fall vilat lite inför tävlingarna. För min egen del tycks den största utmaningen bli att påbörja skidvallningen.

Det bästa här uppe är ändå att Hugo är tillbaka i spåret och därmed kan sparra mig intellektuellt mellan passen. Prova att gå från Nina Björk, via Zizek till Foucault med diskussioner om övervakning, sexualitetens historia och slutligen Hugos egna studier om samhällets syn på onani, Sjukt intressant. Dessutom en frågesport där frågorna tog runt 10 minuter att besvara fullt ut.  För att toppa detta så har Sumpan en vampyrtjej, ett kulturellt fenomen som jag inte visste något om tidigare.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar