måndag 26 november 2012

Upplandsläger i Grönklitt + Lisa åker in i världseliten!

Lite piggare kropp än när jag åkte upp till Brux. Stannade till i Falun och stakade på rullskidor på Lugnet med Niclas, 4x10 minuter motlut. Niclas lite starkare i början, jag på slutet. Vi körde bra. Efter att ha avslutat det passet med riktigt skitiga rullskidor, pjäxor och ben så blev det återhämtning och vidare resa till Grönklitt. Ett Grönklitt som bestod till största del av dimma.

Lugnt skateträning på kvällen för att sedan valla med klister på fredag morgon. Surt, surt och surt. Jag körde korta klassiska intervaller för att få lite snabbhet, inte helt rätt före för det men jag gjorde så gott jag kunde. Efteråt hade jag av någon anledning riktigt ont i armarna, inte i armbågarna som man brukar få av stakning utan mera i dom övriga lederna och biceps, mystiskt och obehagligt.

Jag fortsatte med två klassiska pass för att sedan köra skateintervaller med Niclas som anslutit under lördagen. Medan Niclas låg i stugan och sov(!) började jag intervallerna i mörker och hade kört 2 varv när han var redo. Niclas hängde mig i ett varv för att sedan göra dragjobbet. Min avslutning på passet blev alltså lite slitsam då Niclas fortsatt vill köra riktigt hårt när det ska vara högintensiv träning. Okej ben för min del ändå.

Sista dagen gled jag bara runt i spåret, först klassiskt och sedan skate. Fem timmar totalt, full hand både lördag och söndag.

Som vanligt så hade jag inte tid att umgås med resten av upplänningarna så mycket, tränade och vilade istället, ska dock göra det efter karriären när jag är ledare och man kan slappna av lite. Kul med många seniorer. Erik Ohlström visade vilken träningsnarkoman han blivit. I Pontus Nordström har vi en kommande stjärna, riktigt stark. Nu ska det bara visas på tävling också.

Dom båda gamla rävarna Hagström och Lundvall har inte gett upp än och långloppsräven Henningsson var också i Grönklitt för att samla snömil. Också kul att Upplands skidförbund även i år tog emot sundbybergsåkarna  Daniela, Niclas och Emelie. Tack till sprintvärldsmästaren Tobbe och alla som ordnat lägret. Det var bara en sak, maten, riktigt dålig! Hoppas många klagar!

Så till helgens stora genombrott då Sumpans klarast lysande stjärna Lisa Larsen skatade in i världseliten!! Imponerande åkning, inte minst utför. Ser fram mot att höra hur det är att vara i världseliten. Eftersom du nu har visat din stora talang i form av resultat så hoppas jag att du kan njuta av resten av tävlingskarriären utan att känna någon press. Förväntningar och krav har vi inga på dig utan hoppas bara allt går bra i framtiden och att du får glida fram i spåren i många år framöver. Och sedan långloppsakarriär då...

//Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar