söndag 4 november 2012

Uppskjuten tävlingspremiär

Jag får varken leka med dom andra skidåkarna eller sitta under en korkek. Tre dagar vila efter tunnel-träningen och sedan ont i halsen. Att tävla idag i Grönklitt var inte att tänka på och således blev det nog det fjärde året i rad som det inte blev en tävling där för mig, lite surt när platt, seg stakning passar mig bra. Medan mina teamkamrater i alla fall skidade i helgen så kom jag ut på rullskidorna och stakade försiktigt, men det var inte ens så att några mil nylagd asfalt gjorde det hela roligt.

Det positiva är att jag nu måste tävla i Brux, det blir ju roligare så också, att inte bara träna. Det blir väl en vecka med lättare träning nu innan försäsongens höjdpunkt, stakning uppför Kläppenvägen. Nu fördriver jag tiden med att sätta ihop en grundkurs i genusperspektiv på idrott för en kompis, om någon mera är intresserad (Hugo) så är det bara att höra av sig.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar